Több mint 1 milliárdot költött a Fidesz politikai hirdetésekre az EP-választás óta
Miközben a Tisza Párt tavaly június óta csak 28 millió forintot költött el Facebook-hirdetésekre, a Fidesz 1,1 milliárd forintot, valamint elvertek még 750 milliót a kormánypárti politikusok és a propagandasajtó posztjainak a megtolására is.

Miközben a Tisza Párt tavaly június óta csak 28 millió forintot költött el Facebook-hirdetésekre, a Fidesz 1,1 milliárd forintot, valamint elvertek még 750 milliót a kormánypárti politikusok és a propagandasajtó posztjainak a megtolására is.
A Népszava megkeresésére Lévai Richárd, közösségi média szakértő elmondta, hogy most ugyan politikai uborkaszezon van, de mégis magasak a közösségi média költései a pártoknak, elsősorban a Fidesznek. Bő kilenc hónap alatt 1,3 milliárdot költöttek Magyarországon politikai hirdetésekre a Meta-rendszerében a pártok, elsősorban a Facebookon, de Instagrammon és Messengeren is.
Összehasonlításképp érdemes figyelembe venni, hogy kampányidőszakban, például tavaly az európai parlamenti választások előtt öt hónap alatt költöttek 3,4 milliárdot a pártok. A marketing szakember szerint a politikai hirdetésekre szánt összeg hazánkban egyébként kiemelkedő, ha más európai országokhoz viszonyítjuk a számokat.
Nem meglepő módon A legnagyobb kiadásokkal a Fidesz vezet, míg a Tisza alig költ:
- a Fidesz összesen 1,1 milliárd forintot hirdetésekre az európai uniós választások óta;
- az ellenzék összesen csak mintegy 210 milliót költött, ebből a Magyar Péter vezette Tisza Párt 28 milliót;
- A kormánypárt a saját médiáinak hirdetésére csaknem 500 milliót költött, míg politikusaikra 252 milliót fordított.
Orbán Viktor elsősorban a külpolitikai témáit hirdeti, olyanokat, mint a harc Brüsszellel, Putyinnal való találkozása, árvíz vagy a békemisszió. Mindezt teszi annak ellenére, hogy külpolitikai partnerei nem nézik ezt jó szemmel azt Európai Unión belül. Érdekesség, hogy a megafonosok is inkább a külpolitikai témákat erősítik, kevesebb poszt szól most Magyar Péterről.
A Tisza Párt elnökének személyes oldalán egyébként lényegében semmi hirdetés nincs, egy alkalommal hirdetett 35 ezer Forintért.
Olyan híresztelések járják egyébként a marketing szakmában, hogy a hirdetésekre a Facebook algoritmusa rosszul reagál, letekeri az adott oldal elérését, de ezeket a Facebook algoritmusa számokban nem támasztja alá minden esetben.
A Tisza Párt leginkább a saját Facebook oldalán költi a pénzt, ami nem meglepő, hiszen a pártvezetés mellett más politikusokat is előtérbe szeretnének hozni.
Orbán Viktor 1,3 milliós követőtábora viszont egyáltalán nem olyan aktív és elhivatott, mint Magyar Péternek a tábora, és mivel a miniszterelnök a politikai pályáját tekintve sem új szereplő, ezért is részben indokolható, hogy hirdetik a posztokat. Magyar egyébként fél millió követővel rendelkezik, ami viszont egy sokkal aktívabb követői táborral párosul.
Fotó: Facebook / Fidesz