Ma 13:30

Másfél milliárd forintnál is többet költött a Fidesz politikai hirdetésekre

Másfél milliárd forintnál is többet költött a Fidesz politikai hirdetésekre

Már közel kétmilliárd forintot költöttek idén a magyar politikai szereplők online hirdetésekre. Ennek az összegnek a 84 százaléka, azaz több mint másfél milliárd forint a kormánypárti politikusok népszerűsítésére ment el.

A Political Capital legfrissebb kutatásából kiderül, hogy a Digitális Polgári Körök megjelenésével visszaszorultak a nyilvánosságban a Harcosok Klubjával kapcsolatos hírek, de  a kormányoldal intenzíven mozgósít: a Fidesz augusztus 5-e óta folyamatosan, több millió forintért hirdeti toborzóvideóját Orbán Viktor Facebook-oldalán. 

Augusztus 16. óta ezt egészítik ki a már HK-tagoknak szóló, a Harcosok Klubja Facebook-oldalon futó hirdetések. Augusztus 19-én például száznál is több individuális hirdetést létrehozva reklámozta a kormánypárt, hogy lehetőség van chatelni a Harcosok Klubjával. Ezen reklámok közül több százezer forint feletti büdzsével fut.

A Political Capital elemzése szerint mindeközben a Nemzeti Ellenállás Mozgalom június 30. óta megszakítás nélkül hirdette Magyar Pétert lejárató videóit. Másfél hónap alatt 177 millió forintot költött erre, majdnem annyit, mint az összes ellenzéki párt és politikusaik az egész évben, együttvéve. Az augusztus 18-án befejeződött hirdetések után viszont nem indultak újabbak.

Tekintettel arra, hogy a Facebookot és az Instagramat működtető Meta betarthatatlannak tartja az Európai Unió új szabályozását, ezért a tagállamok területén letiltja a politikai hirdetéseket saját felületeiről, azaz a Facebookról és az Instagramról. Az új szabályozás legtöbb eleme október 10-én lép érvénybe.

Magyarországon ez a Fidesznek okozza majd a legnagyobb fejfájást, mivel az elmúlt években messze a kormánypárt költötte a legtöbb pénzt a Facebookon. A tavaly nyári európai parlamenti és önkormányzati választásokat követő kilenc hónapban például összesen Magyarországról 1,3 milliárd forint értékben vásároltak politikai hirdetést a platformon, ebből 1,1 milliárdot költött a Fidesz. A választási kampányban pedig még ennél is többet költöttek, öt hónap alatt 3,4 milliárd forintot.

Fotó: Facebook / HK

Csatlakozzon hozzánk közösségi oldalainkon is!
Ne maradjon le semmiről...
Iratkozzon fel hírlevelünkre