Hegedűs Zsolt szerint Pintér Sándor fordítva ül a lovon, amikor a betegeket akarja büntetni
Pintér Sándor keddi kijelentése szerint „ha a beteg lefoglal egy időpontot, kötelessége megjelenni – miért ne lehetne szankcionálni, aki feltartja a rendelést”? Hegedűs Zsolt erre reagálva azt írta, hogy elsőre logikusnak tűnhet, de valójában nagyon rossz irány.
Pintér Sándor keddi kijelentése szerint „ha a beteg lefoglal egy időpontot, kötelessége megjelenni – miért ne lehetne szankcionálni, aki feltartja a rendelést”? Hegedűs Zsolt erre reagálva azt írta, hogy elsőre logikusnak tűnhet, de valójában nagyon rossz irány.
A Tisza Párt orvos szakpolitikusa szerint a meg nem jelenés rendelésen valóban probléma, de az általában nem a betegek fegyelmezetlenségéből fakad, hanem a rendszer elégtelen működéséből. Sokan azért nem jutnak el időpontra, mert
- nincs tömegközlekedés vagy kísérő,
- romlik az állapotuk közben,
- párhuzamos vizsgálatra várnak,
- idős, túlterhelt vagy szorong és egyszerűen elfelejti.
„Időpontra érkezve is gyakran órákat kell várni. Ez nem a beteg hibája. Ez szervezési és kapacitás-probléma. A beteg hibáztatása és a büntetés nem gyógyít, csak bizalmat rombol. Azt újból felépíteni pedig sokkal nehezebb és hosszabb” - írja a közösségi oldalán Hegedűs Zsolt.
A fejlett egészségügyi rendszerekben automatikus telefon/SMS/app értesítés érkezik a vizsgálat előtt. Egy kattintással le lehet lemondani a vizsgálatot, akár aznap is. A várólista, automatikusan betölti a felszabadult helyeket. Nem rendészeti eszközökkel működtetnek egészségügyet, mert ilyen országokban az egészségügy bizalomra épül. A beteg nem „alárendeltje” az ellátónak, hanem a legfontosabb résztvevője.
A Tisza valódi megoldása szerint „fel sem merülhet egy ágazati irányítónak, hogy a beteget büntessük, hanem tegyük könnyűvé, emberivé és átláthatóvá az ellátást. Ez a dolgunk és ez nem kevés!” - zárja posztját a szakpolitikus.