2025.07.08. 12:51

Békemenettel és digitális térfoglalással készülhet az őszre a Fidesz

Békemenettel és digitális térfoglalással készülhet az őszre a Fidesz

Vizsgálhatták, de végül megtartják a Harcosok Klubját, és nagyon részletes közösségi média kampányra készül a Fidesz-KDNP – ez derül ki egy kiszivárgott kormányzati dokumentum alapján, ami Magyar Péter birtokába került.

Az állami politikai kampányok, illetve a propaganda szervezéséért felelős miniszter, Rogán Antal egyik megbeszéléséről szivárogtak ki dokumetumok – állítja Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke. A politikus a közösségi oldalán megosztott két fotó alapján egy úgynevezett memóról lehet szó, összefoglalva, hogyan folytatják a munkát a nyáron, illetve mire kell felkészítsék az őszi kampány során a párt tagjait, illetve milyen irányba fejlesztik tovább a Harcosok Klubját.

A Kontroll megkereste a Miniszterelnöki Kabinetirodát, hogy valóban kiszivárgott dokumentumokról van-e szó, de cikkünk megjelenéséig nem reagáltak, a jegyzetek tartalmát inkább az idő igazolhatja – már ha feltételezzük, hogy egy Papp László Arénás rendezvényt például nem engedne el a kormánypárt. Nézzük a tartalmát.

Nincs szabadság

Bár a Központi Statisztikai Hivatal adatai is azt mutatják, hogy a magyarok kétharmada nem engedhet meg magának egy nyaralást, a Kabinetirodában másképp állnak a kérdéshez. Bár a szöveg szerint a

„nyarat végig kell dolgozni (szabi: 2-3 hét max.)”

Azért két-három hétre mégiscsak ki lehet kapcsolódni a propaganda munkatársainak, annyira nem érzékeli rossznak a helyzetét a kormánypárt.

A politikai menetrend szerint a Kötcsei Piknik szokásos módon szeptember elején, 7-én lesz, jellemzően itt osztja meg terveit Orbán Viktor miniszterelnök zárt körben a Fidesz-KDNP szellemi holdudvarával, milyen megfontolások vezetik majd a kormánypártokat az őszi politikai szezonban. Tavaly például azt mondta, a Tisza Párt előretörése és régi ellenzék összeomlása miatt „új helyzet van”, illetve bele kell állni a politikai vitákba – azóta Lázár János építési és közlekedési miniszteren kívül csak Takás Péter egészségügyi államtitkár vállalta ezt, utóbbi egyetlen alkalommal a tiszás Kulja Andrással szemben.

A parlament őszi nyitóülése szeptember 22-én lesz, ezt egy nappal megelőzve – mint már említettük – a kormánypárti kampány szekerét egy nagyszabású Harcosok Klubja-rendezvénnyel tervezik megtolni a Papp László Arénában. Érdekes módon már a Békemenet időpontja is ismert, noha az egyik alapító szervező Bencsik András korábban a Partizánnak azt mondta, ennek időpontjára ők tesznek javaslatot a CÖF-fel, és hogy az új menet időpontja még nem ismert – igaz, ez múlt héten történt. A cél világos: a Harcosok Klubja zárt, de tömegesre tervezett rendezvényével, valamint a Békemenettel akarja megerősíteni támogatóit a kormánypárt, politológusi szóhasználattal: visszavenni az utcát a Tiszától.

A Harcosok Klubja marad, de…

A kampány utcai terepen kívül az online térben is intenzíven zajlik majd, ebben pedig nagyobb aktivitásra számítanak a Fidesz-KDNP választókerületi elnökeitől. Naponta kell beszámolót készítenük majd a válaszótkerületi elnököknek és a kiválasztott képviselőjelölteknek, hogy ki mit csinált, mennyi like-ot kapott a bejegyzéseire, az mennyi megosztást generált, valamint hogyan végezett az ellenféllel szemben.

A választókerületi elnököknek az is dolga lesz, hogy „a kötelezően elvárt” Harcosok Klubja létszámot tovább építésék. De érdekes megfogalmazás is szerepel a memóban,

meg kellett erősíteni a tanácskozás résztvevőinek, hogy a Harcosok Klubja nem tűnik el, mintha ennek felmerült volna a lehetősége. „HK marad, de elkezdődik az aktív polgári csoportok szervezése, választás napjára 1 millió komment kell!” – szól a feljegyzés.

Ezzel külön szakembert foglalkoztatnak, ez egy bizonyos B. Bence feladata, aki minden kerületet meg fog keresni, hogyan használják a közösségi teret és tanácsokat ad majd.

Feltételezhetően ez a B. Bence összefoglalta az ülés résztvevőinek is, mire kell ügyeljenek, mi a kormánypárti kommunikáció helyzete és milyen lehetőségeik vannak a „hibrid hadszíntéren”.

A legfontosabb megállapítások, hogy „kedvezőtlen a hangulat” a Fidesz-KDNP számára, az „ellenfél aktív”, illetve elmaradhat a várakozásoktól, ezért szervezni kell egy „támogató rendszert”, illetve a kommunikációban is hangsúlyozni szükséges a „helyi ügyek támogatását”.

A Cél: pozitív digitális közvélemény, hátország építése.

A hogyanról is szólnak feljegyzések, ha csak címszavakban is. Jól kezelhető és átlátható csoportokbe rendezik a választói téret, ahol elkülönülnek a kormánypárti „mieink”. A tér uralására a kemény mag aktivitására számítanak, akiket területi alapon tervezhetnek koordinálni, hogy terjesszék a meghatározott politikai narratívát, ráadásul az eltérő közegekben a megfelelő szociokultúrális háttér szerint – értelemszerűen egy értelmiségi közegben más üzeneteket gondolhatnak működőképesnek, mint például az üzemi dolgozók vagy a községek lakói között. A Harcosok Klubja tagjainak be kell lépnie ilyen helyi Facebook-csoportokba, ahol a csoportoknak megfelelően terjeszti a kormánypárti üzeneteket, „paneleket”.

Propagandagyár-bővítés

A felejegyzések szerint újraalkotják a munkarendet, és hogy hogyan épül fel az kormánypárti üzeneteket kiosztó, a munkát felügyelő „digitális holdudvar”. Nem aprózzák el a létszámot sem, akik régiónként dolgoznak majd.

„A digitális holdudvarunkat centralizáljuk, lesznek regionális felelősök, alattuk koordinátorok, alattuk 1000 fős csapat. Régiókat versenyeztetnek majd. Csatlakozási nyilatkozattal lehet belépni. Kapnak közösségi szolgáltatásokat is.”

Ahol jól működő sejteket sikerül létrehozni, oda további erőforrásokat csoportosítanak majd. Ez a közösségi média működéséből fakad: ha hatékonyan vesznek részt a közösségi csoportokban a tagok, akkor a keletkező komment- és bejegyzéstornádót az algoritmus is felkapja és ajánlja más felhasználóknak is. A kialakuló vitákba is beszállnak majd, hogy azt erősítse a bejegyzések és hozzászólások olvasóiban, hogy nagy tömegek értenek egyet a kormánypárti üzenettel, véleménnyel. Minden választókerületi elnököt és jelöltet képbe hoznak majd a rendszer fontosságával, részleteivel.

Bevetik Dukászt

A feljegyzés megemít egy bizonyos Dukász Magort, aki egy „havi digitális értékelő lapért” felelős. A Média1 korábban bemutatta, hogy Dukászt korábban a Fidesz digitális igazgatójaként emlegették, az ő résztulajdonában áll a Digitális Szuverenitás Központ Kft. (DISZK), ami politikai marketinggel foglalkozik, a cég tavaly már közel kétmilliárd forintos bevételt hozott össze. A DISZK központjában készülnek a Megafonhoz köthető tartalmak is, az elmúlt hónapokban Orbán Viktor is többször megjelent a központban.

Dukasz-Magor.jpg

A Dukász másik cége, a For the Win Kft. már több kormányzati kampányban nyert megbízást a Miniszterelnöki Kabinetiroda keretszerződéseinek részeként, a Facebook-kommunikáció volt a feladatuk.

Az őszre felsoroltakon kívül más országos központi rendezvény nem várható, és a választás időpontja sem fix még, de
némileg a szokásoktól eltérően nem április elején, hanem április második felében lesz a választás a dokumentum alapján.
 

Csatlakozzon hozzánk közösségi oldalainkon is!
Ne maradjon le semmiről...
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Kapcsolódó tartalmak