A civilek már előre jelezték a bajt Rákosrendezőn, ahol csak szerdán állhat helyre a vasúti forgalom
Jövő hét kedd estig a korábban kisiklott mozdony által megrongált pályarész helyreállítását végzik Rákosrendezőn. Ezeken a napokon jelentősen változik az esztergomi, a váci és a veresegyházi vonal menetrendje - közölte a Mávinform. A Közlekedő Tömeg egyesület már két nappal a baleset előtt jelezte a komoly hiányosságokat.

Jövő hét kedd estig a korábban kisiklott mozdony által megrongált pályarész helyreállítását végzik Rákosrendezőn. Ezeken a napokon jelentősen változik az esztergomi, a váci és a veresegyházi vonal menetrendje - közölte a Mávinform. A Közlekedő Tömeg egyesület már két nappal a baleset előtt jelezte a komoly hiányosságokat.
Augusztus 4-én délelőtt tolatás közben egy Astride mozdony Rákosrendezőn kisiklott 4 tengellyel, személyi sérülés nem történt. Az elsődleges információk alapján emberi mulasztás okozta a balesetet, a siklás nincs összefüggésben a nemrég befejezett karbantartással. A MÁV vezérigazgatója azonnali vizsgálatot rendelt el - írták a MÁV-csoport közösségi oldalán.
A munkálatok során két váltót kell helyreállítani, ami együtt jár 70 méternyi sín kicserélésével az érintett szakaszon. A pálya helyreállításáig jelentősen változik a menetrend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vasútvonalon, forgalmi korlátozásokra és sok esetben hosszabb menetidőre kell számítaniuk az ingázóknak.
- Az esztergomi vonalon a Z72-es vonatok és az S72-es vonatok a Nyugati pályaudvar helyett Angyalföldről indulnak és oda is érkeznek.
- A szobi vonalon a Z70-es vonatok Budapest–Vác között S70-es vonatként közlekednek, minden állomáson és megállóhelyen megállnak, több vonat esetében hosszabb menetidőre kell számítani.
- A veresegyházi vonalon az S71-es vonatok a Nyugati pályaudvar helyett Rákospalota-Újpestről indulnak és oda is érkeznek, a G71-es vonatok pedig nem közlekednek.
A civilek már két nappal korábban jelezték a bajt
A Közlekedő Tömeg egyesület két nappal a baleset előtt ezt írta a Facebook-oldalán:
„Rossz minőségben, lassan és drágán dolgozott a MÁV Rákosrendező állomás karbantartásán. Mint a képeken látható, a héten átadott munka után pályahibák sokasága – törött és hiányzó kapcsolószerek, vágánygeometriai hibák – tanúsítja, hogy a legelemibb műszaki elvárásoknak sem felelnek meg az elvégzett javítások.”
Az egyesület szerint ez példa is jól illusztrálja, miért van válságban a MÁV: a vállalatirányítás számos szintjén, műszaki és gazdasági téren egyaránt kontrollt vesztett működésnek nem is lehet más eredménye, mint a folyamatos leépülés.
„Egy működő, nagy forgalmú állomásról van szó – ahol 50 éve megállt az idő. A három vasútvonalon óránként és irányonként 8-9 személyszállító vonattal és további tehervonatokkal, üzemi menetekkel érintett, napjainkra romokban heverő szakaszon az elmúlt hetekben elengedhetetlen javításokat végzett a MÁV, kétes eredménnyel. Öt héten át tartó teljes lezárás mellett, 3 milliárd forintért nem egész 2 km vágány és néhány kitérő kicserélése, valamint a felsővezeték javítása már indulásként is megkérdőjelezhető teljesítmény, az átadott munka minősége azonban egyenesen kiábrándító”
- írták a bejegyzésben augusztus 2-án, hozzátéve, hogy elképesztő az a felelőtlen dilettantizmus, ahogy a MÁV pályafenntartási részlege működik. Az egyesület szerint országszerte elemi szakmai hibák sorozatát lehet tapasztalni a munkavégzések során, ráadásul a tervezésben semmi következetesség, rendszer nincs.
"A MÁV ezért jobban tenné, ha rémhírterjesztéssel való vádaskodás, és közérdekű adatokkal kapcsolatos pereskedés helyett őszintén kommunikálna a nyilvánossággal és a szakmával, még inkább pedig hozzáértő és felelős vezetőket találna a cég irányítására” - hívta fel a figyelmet a bejegyzésében a Közlekedő Tömeg egyesület.
Fotó: Facbook / Közlekedő Tömeg