A MÁV-ot reklámozó plakátok biztosan nem fognak késni
A Magyar Államvasutak Zrt. milliárdos kommunikációs hadjárattal fényezni magát. Balásy Gyula nyerte a vasúttársaság kampányát is.


A Magyar Államvasutak Zrt. milliárdos kommunikációs hadjárattal fényezni magát. Balásy Gyula nyerte a vasúttársaság kampányát is.
Kommunikációs kampánnyal erősítené „társadalmi elismertségét” a MÁV. A vasúttársaság 10 vállalásának reklámozására az ország egyik leggazdagabb embere, Balásy Gyula cégei kaptak megbízást közel egymilliárdos keretösszeggel – írja a HVG.
A portál birtokába került szerződésben részletesen megjelölték a célokat, ilyen „a Társaság erőfeszítéseinek transzparens bemutatása”, „a kiindulást jelentő negatív közhangulat ellensúlyozása”, valamint „a társadalmi elismertség visszaállítása, erősítése”.
Emellett népszerűsítik a szolgáltatásfejlesztési elemeket, és a dokumentum előír 2025 második és harmadik negyedévére hostess- promóciókat és kitelepüléseket, valamint 3-6 rendezvény megszervezését is.
Lázár János építési és közlekedési miniszter januárban hirdetett meg tízpontos programot a hazai tömegközlekedés megújítására. Bevezették a késési biztosítást, ígéretet tett a vasúti és buszpályaudvari mosdók felújítására, valamint arra, hogy az InterCity-járatokon menet közben takarítók dolgoznak majd. A kormány 1000 új autóbusz beszerzését jelentette be, a mozdonyflotta megerősítésére 40 új villany- és 15 dízelmozdony bérlését, valamint további 15 korszerű villanymozdony érkezését ígérte.
A MÁV már februárban is aláírt egy nettó 919 millió forintos kommunikációs keretszerződést, amelynek terhére július közepéig mintegy 350 millió forintot fordítottak a tíz vállalás kampányára. Akkor a társaság azt írta: „A kampány kreatív megvalósításában és médiavásárlói feladatainak ellátásában a közbeszerzésen kiválasztott ügynökségek szolgáltatásait vesszük igénybe. A kampány országos lefedettségű, mintegy 500 óriásplakáton és 360 citylight poszteren, illetve országszerte 500 saját felületen (Volán-buszok oldalain) láthatók az üzeneteink” – írja a portál.
Az újabb, július végén aláírt kampánynak van mit ellensúlyoznia, nyáron rövid időn belül háromszor is összeomlott a balatoni vasútvonal.
Az egyik InterCityn elromlottak a vécék, egy másikon a leszakadó lámpatest okozott fejsérülést egy utasnak, a késések miatt pedig június végéig a társaságnak 82 millió forintot kellett visszafizetnie. Volt kisiklott vonat, ahol egy utas kórházba került, majd a mentéshez használt speciális járműnél is gondok akadtak, később a vonatpótló busz kitört üveggel szállította az utasokat. Szeptemberben Ceglédnél az utasok vésznyitóval hagyták el a vonatot egy töltésen, és a Keleti pályaudvar felújítás utáni újra nyitásánál is voltak fennakadások.