Fizetett kampányban tért vissza a Corvinus rektorhelyettese a Telexre vizsgabotrány lezárása után
A Telexen fut fizetett tartalomként a Budapesti Corvinus Egyetem kampánya, amiben Szabó Lajos György rektor oszt meg gyakorlati tippeket a hallgatókkal a továbbtanulásról és az egyetemi évekről. Két éve épp itt történt, hogy a belső szabályok kreatív használatával ment át egy kivételes vizsgán az egyetem finanszírozásában érintett fél fia.
A Telexen fut fizetett tartalomként a Budapesti Corvinus Egyetem kampánya, amiben Szabó Lajos György rektorhelyettes oszt meg gyakorlati tippeket a hallgatókkal a továbbtanulásról és az egyetemi évekről. Két éve épp itt történt, hogy a belső szabályok kreatív használatával ment át egy kivételes vizsgán az egyetem finanszírozásában érintett fél fia.
A megjelenés azért különös, mert Szabó Lajos György akkori megbízott rektori regnálása alatt robbant ki a Corvinus eddigi legnagyobb botránya, aminek a végén kirúgták Ádám Zoltán docenst. A történet pikantériája, hogy a fizetett kampány pont azon a Telexen fut, amelyik korábban hetekig kiemelten cikkezett az ügyről, podcastokban és videókban darabokra szedve a vizsgabotrány és az elbocsátás körülményeit.
Az ügy középpontjában egy befolyásos hallgató állt, akinek Ádám Zoltán szerint az egyetem vezetése kivételezett elbánást biztosított egy vizsgánál. Itt jön be a képbe a MOL-szál is: az egyetemet fenntartó alapítványnak ugyanis 10 százalékos MOL-részesedése van, a kuratóriumot pedig Hernádi Zsolt MOL-vezér irányítja. Ádám Zoltán végig azt állította, hogy a kirúgása mögött az állt, hogy beleállt a MOL-részvényekkel rendelkező családhoz köthető hallgató ügyébe, amit az egyetem és Szabó Lajos György megbízott rektor mindvégig tagadott.
A bíróság végül lezárta a vitát: első- és másodfokon is az egyetemnek adtak igazat, kimondva, hogy az oktató elbocsátása jogszerű volt – azt állították, hogy az ügy kivizsgálásnál Ádám Zoltán nem volt együttműködő, egy emailt nem küldött el időben. A mostani fizetett anyagokban már szó sincs ezekről a konfliktusokról vagy a háttérben meghúzódó összefonódásokról; a hirdetésekben Szabó Lajos György már csak a sikeres jövőről és a hallgatók támogatásáról beszél.
Fotó: Budapesti Corvinus Egyetem/Facebook