Pünkösdi paródia: Lázár János 10 pontját reklámozza a MÁV óriásplakátokon
Vitézy Dávid fővárosi képviselő, korábbi közlekedési államtitkár a közösségi oldalán arra hívta fel a figyelmet, hogy „a pünkösdi vasúti összeomlás, majd a másnapra megtalált pótlóbusz-csordák és a meghamisított késési adatok hétvégéje után” Budapest is tele van a MÁV új plakátjaival.

Vitézy Dávid fővárosi képviselő, korábbi közlekedési államtitkár a közösségi oldalán arra hívta fel a figyelmet, hogy „a pünkösdi vasúti összeomlás, majd a másnapra megtalált pótlóbusz-csordák és a meghamisított késési adatok hétvégéje után” Budapest is tele van a MÁV új plakátjaival.
A Podmaniczky Mozgalom elnöke posztjában a plakát tartalmát is elemezte: „Az utazás ne csak olcsóbb legyen, de jobb is.” A mondat végén pont, nem is felkiáltójel - végülis, ez csak egy bölcs megállapítás, leíró jelleggel. Nem számonkérhető, elvi jelleggel rögzítették. Alatta pedig ott virít Lázár 10 pontjának reklámja - melyek épp ezen a hétvégén buktak meg, hisz se pótlóbusz, se tájékoztatás nem volt az ígéretekkel szemben, amikor összeomlott a vasúti közlekedés - írja a bejegyzésben Vitézy Dávid, majd fel is teszi az erre vonatkozó kérdéseit:
- Vajon mennyibe kerül ez a kampány?
- Miért a MÁV fizeti Lázár saját kormánypropagandáját a választás előtt tíz hónappal?
- Miért nem a vasútra költik?
Pünkösdhétfőn több MÁV-os vezetői forrása is jelezte Vitézynek, hogy Lázár János azt az utasítást adta szóban a MÁV-nak, hogy a jelentősen késő vonatokat nem jeleníthetik meg a vonatinformációs rendszerben a továbbiakban.
Vitézy: sztálini módszerekhez folyamodott a miniszter
„Mindez azért történt, mert számos, egy óránál is többet késő vonatról tettem közzé screenshotot a napokban. Sztálin, elnézést, Lázár elvtárs ezért kiadta: el kell tüntetni a késő vonatokat a kíváncsi szemek elől. És lám: a jelenleg is 40-60 perc késéssel közlekedő IC 864 és az Ex 19704 Kék Hullám a Balatonra már el is tűntek a térképekről és a vonatinformációs rendszerből. Így persze az automatikus késés visszatérítés sem fog működni - „ügyes”! - írta a hétfői bejegyzésében a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője.
„A szombati üzemzavar kapcsán egyből beindult a Siemens hibáztatása Lázár részéről, de egy nap alatt visszakoztak, és a jó időre és a túl sok utasra fogták, hogy „az elmúlt harminc év legpechesebb napja” volt”
- írja Vitézy, aki azt a tájékoztatást kapta a vasutasoktól, hogy a meghibásodott sorompó vezérlőjének szellőztetőrendszere romlott el, vélhetően a karbantartás hiánya miatt, ez vezetett a nyári melegben a sorompó meghibásodásához. A hiba gyors elhárítása pedig azért nem sikerült, mert nem volt pótalkatrész. Ez pedig már egyértelműen Lázár felelőssége a fővárosi képviselő megítélése szerint.
Fotó: Facebook / Vitézy Dávid