Hiába a tiltás, a Fidesz kijátszotta a Google hirdetésekre vonatkozó szabályát
Szeptember végén lépett életbe az a rendelkezés, amelynek értelmében a Google rendszerében nem lehet politikai hirdetéseket megjeleníteni az Európai Unióban. A Fidesz azonban – ahogy az talán várható volt – kijátszotta ezt a rendszert, hiszen az online hirdetések nagyon fontos részét képezik a kampánynak.


Szeptember végén lépett életbe az a rendelkezés, amelynek értelmében a Google rendszerében nem lehet politikai hirdetéseket megjeleníteni az Európai Unióban. A Fidesz azonban – ahogy az talán várható volt – kijátszotta ezt a rendszert, hiszen az online hirdetések nagyon fontos részét képezik a kampánynak.
A Google szeptember 22-én gyakorlatilag egy tilalommal felérő korlátozást vezetett be a politikai hirdetésekkel kapcsolatban az Európai Unióban, a szemfülesek azonban észrevehették, hogy a Fidesz hirdetései továbbra sem tűntek el, rendszeresen lehet találkozni a Harcosok Klubját promotáló tartalmakkal.
A jelenséget észrevevő Telex azt is kiderítette, mégis hogy lehetséges ez. Mint írják egyrészt a reklámokat nem politikai reklámként, hanem vállalati, internetes és telekommunikációs kategóriákban futattják.
Másrészt a Google adatbázisa szerint nem is a Fidesz, hanem egy Full Stack Experts SP. z o.o. nevű lengyel cég fizet ezekért a hirdetésekért.
A hirdetéseket a Google saját rendszere sorolja be a különböző kategóriákba, így előfordulhat, hogy a címkézési hiba az algoritmus tévedése. Azt viszont, hogy a hirdetést ki finanszírozza, a közzétevő, tehát ebben az esetben a Fidesz adja meg. A Google a tájékoztatója szerint már augusztus óta azt kérik a hirdetőktől, hogy jelezzék, ők is politikai hirdetők-e. Aki pedig téves adatokat ad meg, azt akár le is tilthatják a platformról.
A Telex szerint a szóban forgó lengyel cég egy tanácsadó, különböző webes szolgáltatásokat nyújtó vállalkozás, amely több Google-programban is partner. Saját elmondásuk szerint marketinges technológiával foglalkoznak. Hogy a Fidesz miért ezt a finanszírozási formát választotta, az nem világos, mivel a Google tiltása nem csak Magyarországra, hanem a teljes Európai Unióra, így Lengyelországra is vonatkozik.