Egyszerre állhatott le az indiai gép mindkét hajtóműve
Vishwash Kumar Ramesh az egyetlen azonosított túlélője az indiai repülőgép-katasztrófának. Az áldozatok jelentős kárpótlást kapnak az Air India tulajdonosától és újjáépítik a romba dőlt kollégiumot is. nyilvánosságra hozták a pilóta utolsó üzenetét is.


Vishwash Kumar Ramesh az egyetlen azonosított túlélője az indiai repülőgép-katasztrófának. Az áldozatok jelentős kárpótlást kapnak az Air India tulajdonosától és újjáépítik a romba dőlt kollégiumot is. Nyilvánosságra hozták a pilóta utolsó üzenetét is.
A Air India gépének katasztrófáját az eddigi információk szerint az utasok közül csak Vishwash Kumar Ramesh brit állampolgár élte túl, aki a 11A számú székében ült, és szemtanúknak a beszállókártyáját is megmutatta. A férfi a balesetről a kórházban annyit mondott: „Harminc másodperccel felszállás után egy hangos zaj volt, és a repülő lezuhant. Minden olyan gyorsan történt.”
A Sky News szerint a férfi a vészkijárat közelében utazott, és úgy sikerült megmenekülnie, hogy kiugrott a vészkijáraton. Ramesh családtagjai azt mondták, hogy a baleset után néhány perccel telefonon tudtak vele beszélni, de nem tudta megmondani hogyan jutott ki a gépből és hogy élte túl a zuhanást. A testvére is a gépen volt, őt még nem találták meg.
Vishwash Kumar Ramesh később azt mondta: „Amikor felkeltem, mindenütt holttestek voltak körülöttem. Megijedtem, felálltam és elrohantam. A repülőgép darabjai voltak körülöttem. Valaki megragadott, betett egy mentőautóba, és kórházba vitt.”
A 11 éves repülőgép helyi idő szerint 13:38-kor szállt fel és 11 másodpercen keresztül emelkedett. Ekkor már az utasszállító 120 méteres magasságban repült a kifutópálya felett.
"Mayday... nincs tolóerő, teljesítményt vesztek, nem tudok emelkedni!" - jelentette Sumeet Sabharwal kapitány a földi irányításnak, majd megszakadt a kapcsolat.
A következő 19 másodpercben a Boeing Dreamliner fokozatosan vesztett magasságából, miközben a személyzet küzdött, hogy a levegőben tartsa a repülőt, végül a gép felszállási szögben, orral felfelé csapódott az épületek közé.
A tragédiáról készült videókat elemző Jason Knight, a Portsmouthi Egyetem szakértője szerint a porfelhők azt jelzik, hogy mindkét hajtómű egyszerre hibásodott meg.
"A repülőgép tökéletesen repülhetne egy hajtóművel is. De teljesítmény nélkül a pilótának nincs más választása, mint kényszerleszállást végrehajtani" - nyilatkozta, és hozzátette, hogy a feltehetően madárrajjal ütközhetett a Dreamliner.
India legnagyobb cégcsoportja, a Tata Group az Air India tulajdonosaként 40,5 millió forintnak megfelelő rúpiával segíti az áldozatok családjait, emellett állja a sérültek ellátási költségét, és újjáépíti azt a kollégiumot, amire a gép rázuhant.
Az Air India Ahmandábádból induló és Londonba tartó repülőgépén 230 utas és 12 fős személyzet tartózkodott.