2025.04.16. 15:31

Lázár János tovább rombol: vonalbezárások és járatritkítások jönnek

Lázár János tovább rombol: vonalbezárások és járatritkítások jönnek

Vitézy Dávid fekete napnak nevezte április 14-ét a magyar közlekedéspolitikában. A gyülekezési jog korlátozását is véglegesítő alaptörvény-módosítás mellett ugyanis a közlekedési miniszter vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkításokat előrevetítő, továbbá a szakszervezetek sztrájkjogait gyakorlatilag megszüntető törvénymódosítását is elfogadta a parlamenti kétharmad hétfőn.

A Podmaniczky Mozgalom elnöke elsőként a járatritkításra hívta fel a figyelmet a közösségi oldalán: a törvényjavaslat csökkenti a minimális szolgáltatási szintet, így ezen túl már csak napi 2 járatnak kell majd közlekednie:

  • a járásközpont és a vármegyeszékhely között,
  • a szomszédos vármegyeszékhelyek között, valamint
  • Budapest és a vármegyeszékhelyek között.

„Miközben manapság már nem csak Ausztriában vagy Németországban, de Csehországban és Lengyelországban is az a cél, hogy óránkénti ütemes menetrend legyen minden főbb relációban, mi visszafelé haladunk ez ügyben is” - írja a posztban Vitézy.

„Budapest és a nagyvárosok jelentős része között egyébként ma is megvan az óránkénti ütemes menetrend Magyarországon. Miért nem az óránkénti ütemes menetrendet célozza meg a törvény, miért lépünk vissza abból is, ami már megvan.”

Vitézy szerint az is látszik, hogy további vidéki vasútvonalak bezárását készíti elő Lázár János a 2023-as, tíz vonalat érintő vidéki vonalbezárási hullám után. A törvénybe bekerült, hogy csak egyféle közlekedési móddal, a törvény szava járása szerint „a leghatékonyabb közlekedési móddal” látja el a jövőben a közszolgáltatást az állam. Nem is tagadja a törvényjavaslat, hogy ezzel jelentős szolgáltatáscsökkentést készít elő, amikor szó szerint ezt írja: „Nem szűnhet meg olyan vonat és busz közötti párhuzamosság, ahol a párhuzamosság megszüntetése 50 százaléknál nagyobb mértékű eljutási idő növekedést jelentene.”

Tehát, ha a vasútvonal bezárása miatt „csak” másfélszeresére nő majd az eljutási idő, az még Lázár Jánosnak, és immár a parlamenti kormánypárti kétharmadnak is rendben van.

Lázár János szerénytelenül azt is el szokta mondani magáról, hogy ő az ország legnagyobb munkáltatója, és aki az ő kudarcos miniszterségét szóvá teszi, az valójában az 57 ezer vasúti és Volán-dolgozót kritizálja - jegyzi meg Vitézy.

Lázár hátba szúrta a MÁV és a Volánbusz munkavállalóit

Vitézy úgy látja, hogy a miniszter az első adandó alkalommal hátbaszúrta a MÁV és a Volánbusz dolgozóit, hisz ez a törvény gyakorlatilag lenullázza a közlekedési szakszervezetek sztrájkjogait.

Fekete nap és súlyos szégyen ez a magyar közlekedéspolitikában, és jól mutatja azt is, mennyire őszinte a vidékbarát politika Lázár János részéről. Semennyire!

− írja a bejegyzése végén Vitézy, hozzátéve azt is, hogy ezek az intézkedések a vidéki Magyarországot sújtják a legjobban. „Most a vidék jön!” - ez volt Lázár szlogenje a ciklus elején. A Podmaniczky Mozgalom elnöke szerint „ennél rosszabbul nehezen járhatott volna a magyar vidék, mint ezzel a vasútellenes, a vidéki közlekedést leépítő kormányzati politikával”.

Mindenért Brüsszel a hibás Lázár szerint, de a tények mást mutatnak

Lázár János keddi posztjában a közlekedési fejlesztések leállításának az okát a papírformának megfelelően természetesen Brüsszelben találta meg: „Foszd meg és uralkodj!" - ez a brüsszeli puccskísérlet lényege. Az itt látható fejlesztéseket fel kellett függeszteni, mert Brüsszel azzal segíti az Ukrajna-párti ellenzéket, hogy akadályozza a kormányzati beruházásokat.”

A közlekedési miniszter ugyanezen a napon Orbán Viktor miniszterelnökkel közösen átadta az M44-es gyorsforgalmi út Szentkirály és Kecskemét közötti szakaszát, amellyel Békéscsaba is bekapcsolódik az országos gyorsforgalmi úthálózatba. Úgy tűnik, ezt még Brüsszel sem volt képes megakadályozni.

A Lázár oldaláról letiltott Vitézy Dávid ezzel kapcsolatban annyit jegyzett meg, hogy a miniszter ismét szintet lépett, csak nem éppen felfelé: „brüsszeli puccskísérlet” rémképét vázolja fel, majd arrogáns stílusban másokra mutogat és kéri számon, hogy a HÉV-ek vagy a budapesti vasúti, villamoshálózat vagy trolibusz fejlesztések miért nem haladnak. Vitézy ezért emlékeztette Lázárt:

2022-ben személyesen ő a saját kézírásával firkálta oda éppen ezen beruházások mellé, hogy „Lezárni!”

Lázár János 2022-ben saját kezével állította le a mai posztjában másokra kent beruházások közül az alábbiakat: 

  • H5-ös szentendrei hév akadálymentesítés és rekonstrukció
  • H6-H7-es ráckevei és csepeli hévvonal felújítás, rekonstrukciója és Kálvin térig történő meghosszabbítás tervezése
  • Nyugati pályaudvar bevezető szakaszainak fejlesztése Rákosrendezőig
  • Déli Körvasút III. ütem, Népliget megállóhely kialakítása
  • Ferencváros - Kőbánya felső - Rákos vonatbefolyásoló rendszer előkészítése (ez a Kőbánya-felső - Rákos - Rákosliget vasúti vonalszakasz fejlesztése projekt része volt). 

Ezen beruházások közül több közvetlenül elnyert uniós forrásokkal rendelkezett már, nem volt a fedezetük a jogállamisági viták miatt befagyasztva, amikor azokat a közlekedési miniszter a Budapest-ellenes meggyőződése által fűtve leállította, és az uniós pénzeket visszaküldte Brüsszelbe - írja keddi bejegyzésében a Podmaniczky Mozgalom elnöke. A Sarkadon szerény érdeklődés mellett megtartott Lázárinfón a miniszter csak annyit reagált Vitézy kritikáira, hogy „ez marhaság, nem igaz. Vitézy úrnak az a baja, hogy nem lesz Pride, ettől olyan ideges, és emiatt veszített vonalat.” Lázár arra az újságírói kérdésre, hogy ezzel a sajátos válasszal buzizott-e, nemleges válasz adott.

 

Fotó: Facebook / Lázár János

Csatlakozzon hozzánk közösségi oldalainkon is!
Ne maradjon le semmiről...
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Kapcsolódó tartalmak