A Magyar Péter elleni „két tojás” lett Európa legdrágább politikai lejáratókampánya
Minden eddiginél agresszívebb kampánnyal reagált a kormányhoz közel álló háttérvilág Magyar Péter politikai felemelkedésére és a Tisza Párt növekvő támogatottságára. A „ Mint két tojás” néven elhíresült YouTube- és közösségimédia-kampányra több mint 202 ezer eurót költött el az elmúlt 30 napban.

Magyar Péter politikai felemelkedésére és a Tisza Párt növekvő támogatottságára minden eddiginél agresszívebb kampánnyal reagált a kormányhoz közel álló háttérvilág. A „ Mint két tojás” néven elhíresült YouTube- és közösségimédia-kampányra az azt szervező Nemzeti Ellenállás Mozgalom (NEM) több mint 202 ezer eurót (mintegy 80 millió forintot) költött el az elmúlt 30 napban. Ez az összeg egész Európában is a legmagasabb politikai hirdetési költés volt.
A kampányt egy Ellenállás Mozgalom Nonprofit Kft. nevű cég bonyolítja le, amely Apáti Bencéhez köthető – ő korábban a Megafon egyik legismertebb arca volt – írta a költéseket feldolgozó Telex. Apáti közismerten a Fidesz-közeli propaganda harsány szereplője: a Megafon felületein korábban rendszeresen szerepelt olyan videókban, amelyekben ellenzéki közszereplőket gúnyolt, vagy éppen verbálisan alázott meg. A mostani kampányban is hasonló eszközökhöz nyúlt: politikai mémeket, TikTok-stílusú videókat, és félrevezető összevágásokat használ, gyakran személyeskedő, sőt manipulatív tartalommal.
A fő üzenet: Magyar Péter lenne a „magyar Zelenszkij”, utalva ezzel arra, hogy nyugati érdekeket szolgál, és háborúba sodorná az országot – ez a Fidesz propagandagépezetének visszatérő toposza. A kampány nemcsak YouTube-on fut: országos plakátokon, Facebookon és más platformokon is látható. A Media1 számításai szerint
egy nap alatt akár 100 millió forintot is elkölthettek a teljes kampányra, amelyet ugyan nem pártként futtatnak, mégis egyértelműen a Fidesz-KDNP érdekeit szolgálja.
Formailag független szervezetként jelennek meg, valóságban viszont a kormány kommunikációs hátországához tartoznak. Ez a módszer nem új: 2022-ben a Megafon, a Civil Összefogás Fórum (CÖF), illetve a kormányzati médiahálózat is hasonló eszközökkel kampányolt az ellenzék ellen, miközben formailag nem minősültek pártnak, így a finanszírozásuk nem tartozott ugyanazokhoz az átláthatósági szabályokhoz, mint a pártok kampányköltései.