A debreceni akkugyár miatt évekre leáll a közlekedés az ország egyik legforgalmasabb vasútvonalán
Részben a kínai CATL-gyár fejlesztése is indokolja, hogy október 19-től határozatlan időre megszűnik a vonatforgalom Debrecen és Nagykereki között. A beruházás miatt új nyomvonalat terveznek, az építkezés pedig évekre elhúzódhat, és addig a térség települései vasúti összeköttetés nélkül maradnak.


Részben a kínai CATL-gyár fejlesztése is indokolja, hogy október 19-től határozatlan időre megszűnik a vonatforgalom Debrecen és Nagykereki között. A beruházás miatt új nyomvonalat terveznek, az építkezés pedig évekre elhúzódhat, és addig a térség települései vasúti összeköttetés nélkül maradnak.
Határozatlan időre leáll a vonatforgalom az ország második legforgalmasabb mellékvonalán október 19-től. A vonalat naponta több száz utas használja, a kieső járatokat az ígéretek szerint vonatpótló buszok helyettesítik majd.
A Debrecen és Nagykereki közötti 106-os vasútvonalon a forgalom szüneteltetésére a MÁV közlés szerint a Debreceni Nemzetközi Repülőtér bővítése és a CATL akkumulátorgyárhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztések miatt van szükség, az új nyomvonal pedig érinti majd a jelenlegi vasútvonal egyes szakaszait is, a pontos tervek ugyanakkor még nem készültek el.
A szakemberek szerint a vasútvonal újjáépítése legkorábban 2028-ra valósulhat meg, ráadásul erre az időre egy egész térség maradna mindenféle vasúti kapcsolat nélkül. A vonalbezárás pedig nemcsak a mindennapi közlekedést nehezíti majd meg, de gazdasági szempontból is érzékenyen érintheti az érintett településeket.
A Kontroll.hu megnézte, pontosan mely településeket érinthet a vonalbezárás, honnan lesznek kénytelenek az emberek pótlóbuszokkal közlekedni. A MÁV 106. számú Debrecen–Nagykereki-vasútvonala egy nem villamosított, egyvágányú 53 km hosszú mellékvonal. A vasútvonalat egykor Nagyváradig építették ki, ám a trianoni békeszerződés elcsatolta a vonal végét, amit a mai napig nem építettek újra.
A MÁV menetrendje szerint most a vonatok menetrend szerint ezen a vonalon a debreceni, a sárándi, a derecskei, a derecske-vásártéri, a konyári, konyári sóstófürdői, a pocsaj-esztári, a kismarjai és a nagykereki állomásokon állnak meg. Az érintett települések nem tartoznak az aprófalvak közé: zömük 2000 körüli népességgel bír, kettőt közel ezer fő lakja, a legnépesebb, a maga nyolcezret meghaladó lélekszámával pedig Derecske.
A leállítás idejére a pótlóbuszok órás ütemben, kora reggeltől késő estig közlekednek majd. A megállási helyek nem módosulnak egy kivételével. A MÁV szerint azzal, hogy az embereknek pótlóbuszokre kell átszállniuk, nem éri őket hátrány, sőt, egyes esetekben a menetidő is csökken.
A új nyomvonal megépítéséig pedig ez a pótlás marad, a vonatok várhatóan akkor indulnak újra, amikor a Debrecen–Berettyóújfalu–Biharkeresztes–Nagyvárad vasúti kapcsolat kiépítése megvalósul.
Fotó: Wikipedia