A szabályok kreatív értelmezésével játssza ki a Fidesz a Meta tiltását
Nagyon úgy fest, hogy hiába hirdette meg a Meta, hogy október 6-tól politikai reklámstop van az EU-ban, Magyarországon a Digitális Polgári Körök simán átcsúsztak a Facebook szűrőin. A Political Capital adatai szerint több mint 600 hirdetés futott a tiltás után, ezek közül sok toborzó posztként működött, amely személyes adatokat gyűjtött a jelentkezőktől. – erről a Lakmusz számolt be.
Nagyon úgy fest, hogy hiába hirdette meg a Meta, hogy október 6-tól politikai reklámstop van az EU-ban, Magyarországon a Digitális Polgári Körök simán átcsúsztak a Facebook szűrőin. A Political Capital adatai szerint több mint 600 hirdetés futott a tiltás után, ezek közül sok toborzó posztként működött, amely személyes adatokat gyűjtött a jelentkezőktől. – erről a Lakmusz számolt be.
A hirdetéseket a Digitális Demokráciafejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft. adta fel – a céget idén nyáron alapították, az egyik tulajdonos Partos Bence, korábbi Mandiner és Transzparens Újságírásért Alapítvány munkatárs, aki most Nagy Károllyal együtt vezeti a céget. A szervezethez egy frissen létrehozott alapítvány is kapcsolódik, amely a jelek szerint pénzt is gyűjt a DPK-hálózat működéséhez.
A hirdetések nemcsak a Békemenet előtt futottak tömegesen, hanem választókörzetekre bontott Facebook-csoportokba is toboroztak, így gyűjtve adatokat a „digitális szabadságharc” nevében. A posztok jellemzően „helyi közösségi” témákat hirdetnek, de valójában politikai szervezés folyik mögöttük – épp az a tevékenység, amit a Meta tiltani próbált.
Az EU-s rendelet egyértelmű, hiszen minden olyan tartalom politikai hirdetésnek számít, ami egy politikai szereplő érdekében születik, vagy a választói magatartást befolyásolja. A DPK-t Orbán Viktor maga hozta létre, és nyíltan nevezte a kezdeményezést a „digitális szabadságharc” frontjának.