Orbán Viktor és Áder János „háborúellenes gyűlésére” fizetett hirdetésekben toborozták a nézőket
Több, mint negyven fizetett hirdetéssel toboroztak résztvevőket a Fidesz jövő szombatra tervezett kampányrendezvényére a Digitális Polgári Kör Facebook-oldalán december 3. és 11. között. Pedig a szinte helyinek számító Lázár János is elkíséri a miniszterelnököt és a volt államfőt Csongrád-Csanád szívébe.
Több, mint negyven fizetett hirdetéssel toboroztak résztvevőket a Fidesz jövő szombatra tervezett kampányrendezvényére a Digitális Polgári Kör Facebook-oldalán december 3. és 11. között. Pedig a szinte helyinek számító Lázár János is elkíséri a miniszterelnököt és a volt államfőt Csongrád-Csanád szívébe.
Mint az emlékezetes, a Google és a Meta is betiltotta a politikai hirdetéseket az Európai Unióban, a Fidesz hamarosan sorra kerülő rendezvényéről szóló bejegyzések azonban mégis átcsúsztak a tilalom alatt, több százezer emberhez jutva el. A hirdetések egy részét az egész országra kalibrálták, de olyan is akad, amit Szeged mellett Aradra és Temesvárra – írja a 24.hu.
A reklámok költségét a DPK mögött álló Digitális Demokráciafejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft. állta. A hirdetés szövege szerint a rendezvény az „év legnagyobb háborúellenes gyűlése”, ennek ellenére a 8 ezer főt befogadni képes Pick Aréna Szegeden a hirdetés ellenére sem telt meg, a DPK-tagok még mindig regisztrálhatnak a rendezvényre.
Miután a Telex elküldte kérdéseit a Digitális Demokráciafejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.-nek, leállították a hirdetéseket. Nemrég Partos Bence a szervezők nevében arról beszélt a Mandinernek, hogy olyan sokan jelentkeznek a rendezvényekre, hogy már be sem férnek az eredeti helyszínre, sőt, nagyobbat is kellett keresniük.
Korábban is foglalkoztunk már azzal a Kontrollon, hogy bár a Meta és a Google betiltották a politikai hirdetéseket az EU-ban, a DPK tartalmai mégis átcsúsznak a szűrőkön.