Ma 19:12

Orbán Viktor és Áder János „háborúellenes gyűlésére” fizetett hirdetésekben toborozták a nézőket

Kontroll.hu
Kontroll.hu
Orbán Viktor és Áder János „háborúellenes gyűlésére” fizetett hirdetésekben toborozták a nézőket

Több, mint negyven fizetett hirdetéssel toboroztak résztvevőket a Fidesz jövő szombatra tervezett kampányrendezvényére a Digitális Polgári Kör Facebook-oldalán december 3. és 11. között. Pedig a szinte helyinek számító Lázár János is elkíséri a miniszterelnököt és a volt államfőt Csongrád-Csanád szívébe. 

Mint az emlékezetes, a Google és a Meta is betiltotta a politikai hirdetéseket az Európai Unióban, a Fidesz hamarosan sorra kerülő rendezvényéről szóló bejegyzések azonban mégis átcsúsztak a tilalom alatt, több százezer emberhez jutva el. A hirdetések egy részét az egész országra kalibrálták, de olyan is akad, amit Szeged mellett Aradra és Temesvárra – írja a 24.hu. 

A reklámok költségét a DPK mögött álló Digitális Demokráciafejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft. állta. A hirdetés szövege szerint a rendezvény az „év legnagyobb háborúellenes gyűlése”, ennek ellenére a 8 ezer főt befogadni képes Pick Aréna Szegeden a hirdetés ellenére sem telt meg, a DPK-tagok még mindig regisztrálhatnak a rendezvényre. 

Miután a Telex elküldte kérdéseit a Digitális Demokráciafejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.-nek, leállították a hirdetéseket. Nemrég Partos Bence a szervezők nevében arról beszélt a Mandinernek, hogy olyan sokan jelentkeznek a rendezvényekre, hogy már be sem férnek az eredeti helyszínre, sőt, nagyobbat is kellett keresniük. 

Korábban is foglalkoztunk már azzal a Kontrollon, hogy bár a Meta és a Google betiltották a politikai hirdetéseket az EU-ban, a DPK tartalmai mégis átcsúsznak a szűrőkön. 

 

Csatlakozzon hozzánk közösségi oldalainkon is!
Ne maradjon le semmiről...
Iratkozzon fel hírlevelünkre
advertisement
Kapcsolódó tartalmak