Tegnap 17:55

Dopeman a digitális polgár, Nyerges Csenge a harcos amazon – mi történik a Fideszes kommunikációval?

Dopeman a digitális polgár, Nyerges Csenge a harcos amazon – mi történik a Fideszes kommunikációval?

A miniszterelnök szokásjoggá vált tusványosi útmutatásán egy érdekes probléma ütközött ki: a Digitális Polgári Körök bejelentésével sokan úgy gondolták, hogy ezzel igyekszik a Fidesz a mérsékeltebb konzervatív táborához visszanyúlni. Amikor viszont kiderült, hogy többek között a nőgyülőlő és erőszakra buzdító dalszövegeiről ismert rapper, Dopeman neve fémjelzi ezt a projektet – máris logikai problémába ütközött a gondolat. Természetesen ez eddig sem állította meg a kormánypártokat, viszont ebben az esetben felmerül a kérdés: mi pontosan a helyzet jelenleg a fideszes kommunikációval?

Orbán érzékelhetően egy kommunikációs problémát lát a Tisza erősödése mögött. A miniszterelnök viselkedése alapján szerinte minden rendben van, egyszerűen csak a már bejáratott üzenetek nem jutnak el megfelelően a választókhoz. Éppen ez indokolta még tavasszal a Harcosok Klubja nevezetű szervezet életre hívását, melynek a tagadhatatlanul kellemetlen nyitánya után azonnal elveszni látszott a relevanciája. A kormányfő jelenlegi szavaiból viszont úgy tűnik, hogy ez nincs így: a klub a harcosoknak áll fenn, a DPK pedig a békés, konzeratív közegnek, akik ezek szerint szintén valamiféle küzdelmet fognak folytatni, pusztán békésebb módon.

A fentebb említett érdekes probléma itt jelenik meg igazán: a kormánypártok egyszerre akarnak nyugodt, irányításra alkalmas erőként feltűnni, - emiatt igyekeznek tizenöt év óta először szakpolitikai vitákat kiharcolni -, ehhez pedig egy okos húzásnak tűnhetett a Polgári Körök digitális újraélesztése. Ugyanakkor azzal, hogy Dopeman alapító tag lehetett, azonnal elvették az élét ennek a húzásnak. A Harcosok Klubja már tavasz óta eltűnt a relevancia térképéről, Orbán Viktor legutóbb épp Nyerges Csengéről posztolt benne, aki Magyar Péter egyik fórumán igyekezett bekérdezni a Tisza vezetőjét. A Megafon égisze alatt ténykedő hölgy ugyanazokat a már ismert vádakat sorolta el, amiket a közéletet akár csak minimálisan követő szavazók is ismernek.

Több indoka is van, hogy miért jutott ide a kormánypárti kommunikáció. A legfőbb az, hogy a gazdaság beakadt, a legfrisebb adatok szerint szinte körömhegynyi növekedés történt. Az árak pedig tovább masíroznak előre, az emberek pedig már a pénztárcájukon érzik a problémákat. Ebből következik az, hogy a kormánypártok képtelenek sikereket felmutatni: nincs mire mutatni. A Pride betiltásából Európa-bajnok menet lett, az átláthatósági törvényt őszre kellett halasztani, a repülőrajt kompetencia hiányában elmaradt, a valóság pedig az, hogy nem maradt más út, mint az Orbán „best-of” leporolása. Ukrajna, LMBTQ lobbi, Brüsszel. 

Egy ilyen elhasznált strófákra épülő kommunikáció pedig alapvetően problémás lesz, hiszen az emberek számára nagyobb fenyegetettséget jelent a holnapi vacsorához szükséges összeg megteremtése, mintsem az, hogy pontosan kik s hogyan harcolnak Ukrajnában, vagy hogy Manfred Weber mit beszélget Magyar Péterrel, aki egyébként Zelenszkij, csak mégsem.

Magyar Péter máshogy kommunikál. Akár csak a Nyerges Csenge által prezentált kihívásból kiindulva, a politikus nyugodt, higgadt ám mégis asszertív módon kommunikál. Ez a teljes országjárásáról elmondható: a nyolcvan nap alatt Magyarország körül eddig egy remek húzásak tűnik. A Tisza elnöke az útközben hamburgert süt, kenun táncol, fagyira hívja meg a vele szemben ellenséges HírTV munkatársait – összességében egy megfogható, emberi karakternek tűnik, aki ha kell, a kocsmába is bemegy megbeszélni a problémákat. MP úgy tud outsiderként megjelenni, hogy közben mindenki tisztában van vele, hogy az ő hátteréből ez nem következik. 
Orbán Viktor pedig egyelőre erre képtelen választ találni. A harcos amazon Nyerges, a Digitális Polgár Dopeman, az eltűnt HK, a politikai hirdetéseket megvágó Meta miatt feltűnő DPK, mind-mind erőtlen próbálkozások, amik lassan, de a Tisza malmára hajthatják a vizet. 
 

Csatlakozzon hozzánk közösségi oldalainkon is!
Ne maradjon le semmiről...
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Kapcsolódó tartalmak