A kormány szerint azért romlik a kompetenciamérés eredménye, mert a diákok nem figyelnek oda
Nyilvánosságra hozták a tavalyi kompetenciamérés adatait márciusban, amiből kiderült, hogy egyre gyengébben teljesítenek a magyar diákok. A 2024-es eredmények ismét rosszabbak lettek, mint a korábbi években, de a közoktatásért is felelős tárca államtitkára szerint erről kizárólag a tanulók tehetnek.


Nyilvánosságra hozták a tavalyi kompetenciamérés adatait márciusban, amiből kiderült, hogy egyre gyengébben teljesítenek a magyar diákok. A 2024-es eredmények rosszabbak lettek, mint a korábbi években, de a közoktatásért is felelős államtitkár szerint erről kizárólag a tanulók tehetnek.
A DK-s Vadai Ágnes írásbeli parlamenti kérdést intézett Pintér Sándor belügyminiszterhez, aki helyett Rétvári Bence adott választ. A közoktatást is irányító tárca politikai államtitkára azonban elhárította a kormány felelősségét a magyar diákok rosszabb teljesítménye miatt.
„Egész Európában csökkennek a tanulók teljesítménymutatói, akár kompetenciamérésekről, akár a PISA mérésről van szó. Ennek fő okaként a tanulók motivációjának hiányát, a mérésen nyújtott alulteljesítést láthatjuk, mivel a mérésen mutatott teljesítménynek nincs következménye."
A fideszes politikus szerint a kompetenciamérés végeredményén az látszik, hogy "egyre többen nem oldják meg végig a feladatsorokat", az elején még ki van töltve a feladatsorok, a vége felé meg már "átolvasás és átgondolás nélkül" töltik ki a tesztet.
Rétvári azzal zárta írásbeli válaszát, hogy a kormány továbbra is indokoltnak tartja, hogy "a tanulói teljesítményekről és ezeken keresztül az iskolák nevelő-oktató munkájáról mind a szakma, mind a szülők köre valós képet kaphasson."
Februárban derült ki, hogy a Belügyminisztérium osztályozni is akarta a kompetenciaméréseket. A rendelet eredetileg márciussal életbe lépett volna, de feltételezhetően az Oktatási Hivatal és több érintett szakmai és szülői szervezet tiltakozása miatt egyelőre nem döntöttek erről.
Fotó: Pixabay