Állami százmilliókból terjeszt nyugdíjasokra célzott Fidesz-propagandát Balásy Gyula
Készül a választási médiamix: Orbán-köszöntő, miniszteri interjú, hírességek és propagandapanelek voltak a most megrendelt JóKor magazin korábbi lapszámaiban. A címzettlistát és a pénzt az államkincstár adja, a terjesztést és a gyártást Rogán Antalék kedvenc vállalkozója végzi. Közben az egyik ismert propagandista oldalaújra aktiválta magát, az interneten osztogatja tízmilliókból a digitális pofonokat a Fidesz által hangoztatott béke jegyében.


Készül a választási médiamix: Orbán-köszöntő, miniszteri interjú, hírességek és propagandapanelek voltak a most megrendelt JóKor magazin korábbi lapszámaiban. A címzettlistát és a pénzt az államkincstár adja, a terjesztést és a gyártást Rogán Antalék kedvenc vállalkozója végzi. Közben az egyik ismert propagandista oldalaújra aktiválta magát, az interneten osztogatja tízmilliókból a digitális pofonokat a Fidesz által hangoztatott béke jegyében.
207 millió forint plusz áfáért terjeszthet kormánypropagandát nyugdíjasoknak Rogán Antal kedvenc kommunikációs szakembere. A Magyar Államkincstár április elején kötött vállalkozói keretszerződést a Balásy Gyulához tartozó New Land Media Kft. és Lounge Design Kft. konzorciumával a JóKor XI. számának előállítására és terjesztésére.
Az Mfor írása szerint a szerződésből kiderül, hogy nettó 145 millió forint elköltése kötelező a kommunikációból tízmilliárdos vagyont szerző vállalkozónál, a fennmaradó összeg opció. A lap kiszámolta, hogy a 2,1 millió példányszámra tervezett kiadvány darabonként 88-125 forintba kerül attól függően, hogy felhasználják-e az opciós keretet is.
A kiadványt először 2021-ben, a 2022-es országgyűlési kampányra ráfordulva jelentettette meg a Fidesz-kormány, a kiadványért már akkor is a Magyar Államkincstár felelt. Azt a MÁK adatbázisa alapján állították össze, hogy kikhez kell eljuttatni a propagandakiadványt.
Az újságba a kormányzati propaganda mellett bekerült Orbán Viktor nyugdíjasoknak szóló köszöntője, egy Varga Mihály interjú és több, a Fidesszel szoros kapcsolatot ápoló hírességgel kapcsolatos hír. De befért még a virslislecsó-recept mellé olyan "tájékoztatás" is mint "A baloldal az egekbe emelte a rezsidíjakat és elvette a 13. havi nyugdíjat!"
Így nézett ki a hírességekkel csalogató címlap utáni oldalpár a 2021-es kiadványban.
A mostani beszerzést a Rogán Antal-féle Miniszterelnöki Kabinetiroda alatt működő Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) bonyolította.
A Kopasz most is kormánypropagandát oszt
Aktiválta magát Filep Dávid is, aki Kopasz Oszt néven híresült el Fidesz-propagandistaként. A 24.hu írta meg, hogy a Meta hirdetésközpontjában elérhető adattár szerint az elmúlt 7, illetve 30 napban senki sem adott fel nagyobb értékben magyar nyelvű, közéleti tartalmú hirdetést a Facebookon, mint a Filephez köthető Aktuális.
Filep Dávid cége, az Aktuális Média a 2022-es választást megelőző évben összesen 700 milliós támogatáshoz jutott ismeretlen forrásból, hogy aztán nem sokkal később végelszámolás alá kerüljön. Ez az az oldal, amely az önkormányzati és EP-választás előtt is segítette a kormányzati üzenetek célba juttatását. Az nem egyértelmű, hogy ki kezeli az oldalt, amely novemberben pihenőre ment, és csak a fideszes aktivistahálózat Harcosok Klubjára történő átnevezésével egyidőben bukkant fel újra.
Április 26. és május 25. között 40,8 milliót költött el az ismeretlen forrásból működő Aktuális Facebook-hirdetésekre, ami kétszer annyi, mint a magyar közélet második legnagyobb hirdetőjének számító Magyarország Kormánya.