Tegnap 12:34

A NER kedvenc médiavállalkozójának biztos hasznos volt a Voks2025

A NER kedvenc médiavállalkozójának biztos hasznos volt a Voks2025

A Voks2025 nevű „véleménynyilvánító szavazás” reklámjai és óriásplakátjai mellett a kormány Ukrajna-ellenes akciójának a szavazólapjait is a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó egyik cég készítette el 351 millió forintért. A propagandaminisztérium szerint az online és a levélben történt válaszadások során nem történhetett kettős szavazás, mert „a magyar emberek becsületesek”.

A NER kedvenc médiavállalkozójának cége gyártotta le a Voks2025 szavazólapjait több mint 350 millió forintért – derült ki abból a közérdekű adatigénylésből, amelyet az aHang civil szervezet nyújtott be a Miniszterelnöki Kabinetirodához. A hivatalos válasz szerint 7,8 millió darab szavazólapot rendeltek a Lounge Design Kft.-től, amelynek tulajdonosa Balásy Gyula, a kormányzati kommunikáció egyik legnagyobb haszonélvezője. Nagyon is valószínű, hogy nem csak a szavazólapokat, de a Voks2025 reklámkampányát is Balásy cégei bonyolították le, csak úgy, mint számos korábbi plakátkampány esetében.

A megrendelés pontos összege 351.486.889 forint volt.

A Kabinetiroda azt is közölte, hogy eredetileg nem terveztek online szavazási lehetőséget, de végül a 22 ezer feletti állampolgári bejelentés miatt – amelyek elveszett vagy ellopott szavazólapokról szóltak – úgy döntöttek, mégis megnyitják az online csatornát is.

Az aHang emellett arra is kíváncsi volt, hogy hány szavazólapot küldtek ki postai úton, ám erre nem kaptak választ, mert az elszámolás állításuk szerint „még folyamatban van”. Ennek ellenére a kormány már nyilvánosságra hozta az eredményt, amely szerint elsöprő többség támogatta a kormánypártok álláspontját Ukrajna EU-tagságának ügyében.

Arra a kérdésre, hogy hogyan ellenőrizték a kettős (online és postai) szavazást, Rogán Antal minisztériuma csak annyit írt:

„A kormányzat tisztelettel fordul a magyar emberek felé, hisz abban, hogy a polgárok felelősségteljesen és becsülettel kívántak élni a véleménynyilvánítás lehetőségével egy nagy horderejű kérdésben.”

Nem érkezett érdemi válasz arra sem, mennyibe került a Voks2025 teljes kampánya: a civil szervezet tételes bontást kért a televíziós, online, közösségi médiás és nyomtatott reklámokra vonatkozóan. A Kabinetiroda csak annyit közölt, hogy idővel majd „betekintést biztosítanak” az adatokba.

„Közpénz milliókból eljátszott színjáték, semmi több. A Voks2025 indulásánál már jeleztük, hogy semmivel sem lesz komolyabban vehető ez, mint az eddig megszokott nemzeti konzultációk. Így ez sem volt más, mint méregdrága kampányeszköz” 

– nyilatkozta Rogánék válaszai kapcsán Szalóki Viktor, az aHang politikai igazgatója.

Fotó: YouTube / 444

Csatlakozzon hozzánk közösségi oldalainkon is!
Ne maradjon le semmiről...
Iratkozzon fel hírlevelünkre