Tegnap 15:03

Háromszor annyi új HÉV-szerelvényt lengetett be Lázár János, mint májusban

Háromszor annyi új HÉV-szerelvényt lengetett be Lázár János, mint májusban

A közelekedési miniszter májusban azt ígérte, hogy még abban a hónapban megjelenik a pályázati felhívás „tizennyolc új, biztonságos és magas komfortú” szerelvény beszerzésére, így az első járművek 2027-ben meg is érkezhetnek. A tendert viszont azóta se írták ki, Lázár János viszont nem jött zavarba, és ráígért saját magára.

Lázár János a nyár közepén ott tart, hogy 18 helyett már 54 új HÉV szerelvény beszerzéséről értekezik a közösségi oldalára feltett videós posztjában. Okulva a korábbi nagyotmondásából, a beszerzés időpontját a tárcavezető még távolabbra tolta: „még ebben az esztendőben el fog indulni a tender”. Lázár elismerte, hogy „a Magyarországon lévő 100 darab HÉV-szerelvény mindegyike elérte a 60 éves életkort, bármelyik budapesti vonalon is közlekedik” - írta a Népszava

„Minden HÉV-vonalat fel fogunk újítani, de nem a csepeli HÉV-vel fogjuk kezdeni, hanem a szentendrei HÉV-vel, ahol felújítjuk a teljes pályát, a pálya melletti vasútállomásokat, állomásokat” - hangzott Lázár legújabb ígérete. Májusban még arról beszélt a miniszter, hogy két-három év múlva új szerelvényekkel utazhatnak a szentendreiek. Lázár 200 milliárdos költséggel számolt a projekt egészére, amit hazai és a uniós forrásból fedeznének. Erre azonban egyre kisebb az esély, hiszen egy ilyen tender lefutása legalább hat hónap, a pálya korszerűsítésre viszont még nem sikerült kihirdetni a kivitelezői tendert.

Vitézy Dávid: Lázárt nem lehet már komolyan venni

„Egyre kevésbé vehetőek komolyan Lázár János szavai. Májusban még hónap végét ígérte, most már az év végét. De a két ígéret között nem történt semmi. Az általa emlegetett tervezői megbízásokat még a Budapest Fejlesztési Központ adta ki. Lázár János azóta csak annyit csinált HÉV-ügyben, hogy leállította az összes projektet” 

– nyilatkozta Vitézy Dávid fővárosi képviselő a Népszavának. A matuzsálem korú HÉV-szerelvények lecserélése egyre sürgetőbb volna, ám a választásokig már bajosan ezt megvalósítani, miközben a jelenlegi uniós pénzügyi ciklus forrásai csak 2029-ig érhetőek el.

A Podmaniczky Mozgalom elnöke pár nappal ezelőtt azt írta a közösségi oldalán, hogy Lázár Jánosnak lövése sincs a magyar vasút működéséről, és utasként se használja a vonatokat: „ezt mutatja az a kínos magyarázkodás, amit a Vonatinfó leállítása kapcsán előadott”. A videót itt tekinthetik meg:

Fotó: Facebook/Lázár János

Csatlakozzon hozzánk közösségi oldalainkon is!
Ne maradjon le semmiről...
Iratkozzon fel hírlevelünkre