Már a gyerekfilmek előtt is megy a kormánypropaganda a mozikban
Tompos Márton, a Momentum képviselője Zootropolis 2-re váltott jegyet, de a popcorn mellé – elmondása szerint – kormányzati propagandát is kapott. A politikus szerint a Fidesz a kampány érdekében már semmilyen erkölcsi határt nem tart tiszteletben, ezúttal ugyanis egy gyerekfilm előtt vetítettek politikai üzeneteket.
Tompos Márton, a Momentum képviselője Zootropolis 2-re váltott jegyet, de a popcorn mellé – elmondása szerint – kormányzati propagandát is kapott. A politikus szerint a Fidesz a kampány érdekében már semmilyen erkölcsi határt nem tart tiszteletben, ezúttal ugyanis egy gyerekfilm előtt vetítettek politikai üzeneteket.
Facebook-posztjában a politikus fotókat csatolt bizonyítékként a moziban lejátszott kormányzati tartalmakról.
A Cinema City válaszából kiderült, hogy a mozikban vetített hirdetések befogadásakor több tényezőt is mérlegelnek, köztük a hazai jogszabályokat, a filmbesorolási rendszer előírásait és a vállalat saját etikai elveit. A reklámfelületek értékesítését a New Age Advertising végzi, amely a cégcsoporthoz tartozik.
Buda Andrea, a Cinema City marketing- és PR-igazgatója közölte azt is: a mozikban vetített reklámok nem rendelkeznek önálló korhatár-besorolással, ugyanakkor a tartalmuk nem sértheti a szabályozásokat és nem lehet ellentétes a vállalat által követett etikai irányelvekkel.
Buda Andrea közölte, hogy a Tompos Márton által kifogásolt, a Miniszterelnöki Kabinetiroda megbízásából készült, a New Land Média által gyártott harminc másodperces reklámfilm szakmai megítélésük szerint nem tartalmazott olyan elemet, amely bármely előírást megszegne.
A Cinema City arra is kitért, hogy a jövőben is fenntartják azt a gyakorlatot, amely szerint nem fogadnak be konkrét pártpolitikai tartalmakat, és nem engednek teret olyan üzeneteknek, amelyek vallási, nemi vagy nemzetiségi csoportokkal, illetve egyes személyekkel szemben hangulatot keltenének. Emellett kiemelten ügyelnek arra is, hogy a kiskorúak érzelmi és szellemi fejlődését semmilyen módon ne veszélyeztessék — különösen akkor, ha családi vagy gyerekfilmek előtt jelennek meg reklámok.
Fotó: Facebook / Tompos Márton