Ma 18:16

Felülmúlta önmagát a közmédia, már szeptemberre elköltötték a tavalyi költségeket

Kontroll.hu
Kontroll.hu
Felülmúlta önmagát a közmédia, már szeptemberre elköltötték a tavalyi költségeket

A közmédia finanszírozása továbbra is megállíthatatlanul duzzad. Az MTVA idei költségei már 2025 harmadik negyedévére gyakorlatilag elérték a tavalyi teljes évi szintet. A frissen publikált adatok szerint kilenc hónap alatt 116,4 milliárd forint közpénz érkezett a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alaphoz  – írta az mfor.hu.

A befolyt több mint 116 milliárdból 60 milliárdot anyagjellegű kiadásokra, 21,4 milliárdot pedig bérekre költöttek el.

A számok évről évre folyamatosan nőnek. 2024 azonos időszakában 108,5 milliárd forint állt a közmédia rendelkezésére, amihez képest idén közel 8 milliárdos plusz érkezett.

A bérkiadások növekedése különösen figyelemre méltó. Míg 2024 szeptemberében 2063 fő dolgozott munkaviszonyban a közmédiánál, most 2091 fő szerepel az átlagos statisztikai állományban, vagyis alig néhány tucat emberrel több. A bérekre szánt összeg viszont 19,6 milliárdról 21,4 milliárd forintra nőtt. A növekedés a létszámhoz képest meglepően nagyvonalú.

A közmédia természetesen rendelkezik némi reklám bevétellel is. Az értékesítésből 4,6 milliárd forint folyt be. Ez azonban elenyésző tétel ahhoz képest, hogy az MTVA már most, reklámok nélkül is bőven működőképes lenne, hiszen több mint 10 milliárdos maradvánnyal gazdálkodik. Nem mellékes körülmény, hogy reklámfelületeiket a Mészáros Lőrinc közeli Atmedia cégcsoport egyik vállalata, a Media Services Company Kft. értékesíti.

Az MTVA idén több mint 165 milliárd forintból gazdálkodhat – ez 25 milliárddal több, mint a tavalyi 140 milliárdos keret. Mindez napi lebontásban azt jelenti, hogy 452 millió forint közpénzből működik a közmédia minden egyes nap.

De mire mehet el ez a többet? A Duna TV friss bejelentése szerint idén „Csináljuk a fesztivált!” címmel ismét érkezik egy nagyszabású, retró show. A produkció operettekkel és korabeli filmslágerekkel igyekszik táncra perdíteni a nézőket. 

Tömegeket azonban még a showműsorokkal sem sikerül a képernyő elé ültetni. A közmédia idei legnézettebb tartalma az augusztus 20-i tűzijáték közvetítése volt.
 

Csatlakozzon hozzánk közösségi oldalainkon is!
Ne maradjon le semmiről...
Iratkozzon fel hírlevelünkre
advertisement
Kapcsolódó tartalmak