Érveket várt a vasút állapotáról, DK-zást és baloldalozást kapott Magyar Péter az EP-ben
A magyar vasút elmúlt éveiben megsokszorozódott problémáiról beszélt kedden Magyar Péter az Európai Parlament plenáris ülésén, azt kérdezve a teremben ülő fideszes képviselőktől, miért hagyták leromlani a vasúti közlekedést, miért nem költenek erre uniós forrásokból. A fideszes válasz szerint a téma felvetése is olyan, mintha Magyarországot kritizálnák.

A magyar vasút elmúlt éveiben megsokszorozódott problémáiról beszélt kedden Magyar Péter az Európai Parlament plenáris ülésén, azt kérdezve a teremben ülő fideszes képviselőktől, miért hagyták leromlani a vasúti közlekedést, miért nem költenek erre uniós forrásokból. A fideszes válasz szerint a téma felvetése olyan, mintha Magyarországot kritizálnák.
„Magyarországon Orbán Viktor alatt nem megállt az idő, hanem visszafele megyünk, szétesett a vasúti közlekedés. (...) A vasúti pálya 50 százalékán van lassú jel, van, ahol 10 kilométer per órával zötyögnek a vonatok, ha éppen járnak. mert múlt héten összeomlott a fél országban a vasúti közlekedés.”
– így sorolta a magyar problémákat Magyar Péter az Európai Parlament plenáris ülésén. A Tisza Párt elnöke és EP-képviselője ismertette a Parlamenttel, hogy a 15 évnyi kormányzás végére teljesen leálltak a vasúti fejlesztések, korábban uniós forrásból is kevesebbet szántak erre, de az Orbán-kormány korrupciós és jogállamisági ügyei miatt a meglévő forrásokat sem tudja Magyarország lehívni.
Érintettség okán egy perces választ kért Vicsek Annamária fideszes képviselő a Patrióták frakciójából.
„Csinálta ezt már a DK, csinálta ezt már a Momentum, láttuk ezt az MSZP részéről is, viszont amit a Tisza csinál, az mindent felülmúl. A csúcsra járatják ezt, hogy Magyarországot, a hazájukat lejáratják. Kérdezem én, nem szégyellik?” – reagált Vicsek.
Magyar Péter viszontválaszában jelezte, Vicsek „összekeveri Magyarországot Orbán Viktorral”. A fideszes képviselő egy szót sem ejtett a vasút kérdéséről – tehát nem derült ki, melyik állítást helyteleníti. Magyar ezért megkérdezte, miért nem érkeznek három éve uniós források, miért késik összesen 7 évet a magyar vasút egy év működés alatt, miért rossz a vasúti pálya állapota. A házszabály szerint Vicsek erre már nem reagálhatott.
Lázár János építési és közlekedési miniszter Facebook-oldalán a kormányülést követően arról posztolt, szerinte a Tisza Párt Brüsszelnek lobbizik, a kormány ma is a magyar családokért és a hazai fejlesztésekért dolgozik. A tegnapi EP-üléssel egy időben Lázár János egy közvetlennek szánt bejegyzést tett közzé, sajtósa kérdésére reagált:
– Tényleg ennyire szar [a vasút]?
– Szerintem nem, Nyilvánvalóan lehetne sokkal jobb, de kétségtelen, hogy az elmúlt hetekben egy intenzív politikai lejáratókampány zajlik a MÁV-Volán csoporttal és az ott dolgozókkal kapcsolatban.
A miniszter szerint a választók dönthetnek úgy, hogy a “rikácsoló” politikusok ellen szavaznak, de a MÁV mellett.
Fotó: MÁV-csoport/Facebook