Ma 18:55

Idén csak októberig hirdethetnek a pártok, de az is nagyon sok pénzbe fog kerülni

Kontroll.hu
Kontroll.hu
Idén csak októberig hirdethetnek a pártok, de az is nagyon sok pénzbe fog kerülni

Idén már kétmilliárd forintnál is többet költöttek a hazai pártok politikai hirdetésekre a Meta platformjain a Political Capital elemzése szerint. Könnyű kitalálni, ki költötte a legtöbbet.

A Fidesz az összes pénz 84 százalékát költötte el valamilyen formában. A kormányzati irányítású proxyszervezetek idén eddig 543 milliót, a Fidesz pártszervezetei és politikusai 538 milliót, a kormányzati irányítású média 499 milliót, a kormányzati szervek pedig 157 milliót költöttek. Az ellenzéki pártok, a független médiumok, a civil szféra alkotói és mindenki más a maradék 16 százalékon osztozott.

A számok alapján kijelenthető, hogy a kormánypárti politikusok majdnem háromszor, 2,8-szor annyit költöttek hirdetésekre, mint az ellenzék politikusai. Az ellenzéki pártok sorrendje azonban felcserélődött: az év első szűk nyolc hónapjában a DK 46,7 millió forintért hirdetett a Meta felületein, ezzel pedig második helyen végeztek. A Tisza Párt 44,5 millió forintért hirdetett ezeken a platformokon, a Jobbik 31,7 milliót, a Mi Hazánk pedig 24,2 milliót költött ilyen célokra.

A Political Capital legutóbb májusban csinált hasonló elemzést, a pártok büdzséje akkor még csak egymilliárd forint volt. Az adatokból az is kiolvasható, hogy a fideszközeli médiumok márciusban kezdtek nagyobb fokozatra kapcsolni, addig viszonylag alacsony mennyiséget hirdettek el – írja a Telex.

Ez azonban már nem tart sokáig, Alphabet és a Meta felületein (Google, YouTube, Facebook, Instagram) ugyanis októbertől, vagyis pont a kampányhajrától kezdve megszűnnek a politikai tartalmú hirdetések. 

Csatlakozzon hozzánk közösségi oldalainkon is!
Ne maradjon le semmiről...
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Kapcsolódó tartalmak