Rengeteg tanárt átvertek a teljesítményértékelésekkel, nem kapták meg a beígért béremelést
Összesen 24 192 fő tankerületi iskolában dolgozó pedagógusnak nem jutott idén ősszel abból a pénzből, ami az előző tanévben bevezetett teljesítményértékelés után járt volna.

Összesen 24 192 fő tankerületi iskolában dolgozó pedagógusnak nem jutott idén ősszel abból a pénzből, ami az előző tanévben bevezetett teljesítményértékelés után járt volna.
A Klebelsberg Központ Népszavának küldött tájékoztatása szerint idén 58 685 pedagógus kaphatott béremelést a teljesítményük alapján, a tankerületi fenntartású intézményekben pedig 82 877 pedagógus dolgozott az előző tanévben.
A pedagógusok munkáját az igazgatók értékelték, többek között az alábbi szempontok alapján: a kompetenciamérések eredményei, érdemjegyek alakulása, érettségi eredmények, óralátogatások és tanfelügyeleti értékelések tapasztalatai mind beleszámítottak. A pedagógusoknak három teljesítménycélt is ki kellett tűzniük az évre, ezeknek a betartását is ellenőrizték az igazgatók. Összesen 100 pontot lehetett szerezni, kiemelkedő teljesítményt 80 ponttól lehetett szerezni, az ő jutalmuk havonta 20 és 60 ezer forint lehetett.
Az átlagos teljesítmény, amit 50-79 ponttól lehetett elérni, ők maximum bruttó 20 ezer forintra számíthattak. Akik 50 százaléknál alacsonyabb teljesítményt értek el, azokat a fejlesztendők kategóriájába tették. A teljesítményért járó bérek elosztásával kapcsolatban Nagy Erzsébet, a Pedagógusok Demokratikus Szervezetének (PDSZ) ügyvivője számolt be a Népszavának a KK-tól kapott adatok alapján:
3939 tanár kapott bruttó 10 ezer forint alatti, 9390 tanár bruttó 10-20 ezer forint közötti illetményemelést, 29 749-en bruttó 20-30 ezer forint közötti összeget, 8801 fő bruttó 30-40 ezer forintot, 3734 fő 40-50 ezer forintot, további 3063 fő 50-60 ezer forintot. 450 pedagógus került a fejlesztendő kategóriába.
Ezen számok alapján kiderült, hogy a pedagógusok többségének csak alacsonyabb mértékű béremelés jutott, még annak ellenére is, hogy a KK saját bevallása szerint is 45 357-en érték el a legmagasabb szintű értékelést.
Nagy Erzsébet úgy fogalmazott: az értékelés során nagyon sok esetben teljesen szubjektív módon születtek a döntések, a besorolások és az összegek elosztása teljesen aránytalan volt, sőt, kifejezetten véletlenszerűnek tűnik sok esetben. Ezen kívül azok között is nagy a különbség, akik ugyanazt a munkát végzik.
Nagy Erzsébet azt is elmondta, a PDSZ-hez több visszajelzés érkezett az utóbbi hetekben a teljesítmény-értékeléssel kapcsolatban: sokan irreálisnak nevezték az eredményeket, és egyáltalán nem tartják motiválónak a mostani rendszert. Többen beszámoltak arról is, hogy a tankerületi központok nem engedélyezik a tavaly megkezdett célok folytatását, rengeteg pedagógusnak új célt kellett kitűznie az idei évre.
„A szeptember 30-ai belügyminisztériumi egyeztetésen a köznevelési államtitkárság részéről is elismerték, hogy vannak hibák a rendszerrel, de kijelentették, hogy idén nem változtatnak rajta, sőt a jövő évi parlamenti választásokig semmilyen jogszabálymódosítást nem terveznek az oktatással összefüggésben. Hogy miért nem, arra nem kaptunk választ” – fogalmazott Nagy Erzsébet.