Donald Trump vámháborúja a Volkswagen-nek sem tett jót, brutális összeget bukott a cég
Visszavágta az idei várakozásait a Volkswagen a pénteken közzétett beszámolójában: azt írták, az eddigi 5,5-6,5 százalékos profitráta helyett legjobb esetben is 5 százalékkal számolnak, de még az is lehet, hogy csak 4 lesz belőle.

Visszavágta az idei várakozásait a Volkswagen a pénteken közzétett beszámolójában: azt írták, az eddigi 5,5-6,5 százalékos profitráta helyett legjobb esetben is 5 százalékkal számolnak, de még az is lehet, hogy csak 4 lesz belőle.
A német autógyártó cég eddig nem tette közzé, mennyibe került nekik az amerikai elnök vámháborúja, de most az is kiderült, az év első felében mennyit buktak az autókra kivetett, 25 százalékos vámon: 1,3 millió eurót. A cég igencsak pesszimista becslésekkel operál, ezért most 27,5 százalékos vámokkal számolnak. Ez a számítás a jelenleg is érvényben lévő vámhoz hozzáadja a korábban is meglévő, 2,5 százalékos vámot – írja a Telex.
Optimista forgatókönyv csak abban az esetben valósulhat meg, ha a fenyegetőzésekkel tarkított tárgyalásokon sikerül Nagy-Britanniához hasonlóan tíz százalékos vámokban megállapodni. Brüsszel egyébként a hírek szerint azt szeretné elérni, hogy az EU-ból Amerikába tartó árukra 15 százalékos vám vonatkozzon.
Az is kiderült, hogy a német cég nyeresége a második negyedévben 3,8 milliárd euróval, vagyis 30 százalékkal esett vissza – ez még annál is magasabb szám, mint amire az elemzők számítottak.
A céghez tartozó Audi és Porsche különösen megszenvedték a vámháború hatásait, mert egyikőjük sem gyárt járművet az Egyesült Államokban: előbbinél 64, utóbbinál 91 százalékos volt a visszaesés. Emellett az is kiderült, hogy az egyébként sikeresnek tekinthető elektromos autók is hozzájárultak a Volkswagen profitrátájának a csökkenéséhez, mert nehezebb őket legyártani.
Az autóipar egyébként a koronavírus-járvány óta küszködik: az európai kereslet még világviszonylatban is nagyon gyatra volt, az ukrajnai háború, az energiaválság és a közel-keleti feszültségek pedig természetesen nem segítettek a helyzeten. A Volkswagen emiatt már Trump vámháborúja előtt igencsak nehéz helyzetben volt, amin az állami pénzzel megtámogatott kínai elektromos autók csak rontottak. Az egykoron szebb napokat látott német autócég haláltusája az európai ipar válságának legegyértelműbb jele.