Ma 11:41

Szokolyánál 12-szor olcsóbb a vasúti pálya, mint a Budapest-Belgrád

Szokolyánál 12-szor olcsóbb a vasúti pálya, mint a Budapest-Belgrád

Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebook-oldalán közölte: a szeptemberi, Vác–Balassagyarmat vonalon történt siklás után 3 milliárdból újították fel a vonalat. Ehhez azonban a kommentelőknek is volt néhány szava. A számokból az is kiderült, hogy ha akar, gyorsan és olcsón is tud dolgozni a MÁV.

„A szeptemberi, Vác–Balassagyarmat vonalon történt siklás után eldöntöttem: a mellékvonalat 3 milliárd forintos beruházással megújítjuk. Nem hiszek a tüneti kezelésben – ezért a problémák valódi okait tártuk fel és kezeltük” – írta a közösségi oldalán Hegyi Zsolt, majd azzal folytatta: 

„A Vác–Diósjenő szakaszon a munkálatok jelentős részével már karácsony előtt végeztünk. Ezt követően mérővonattal ellenőriztük a pályát és a biztosítóberendezést, jelenleg pedig péntekig tartó tesztüzem zajlik: több kocsiból álló Bz motorvonattal, utasok nélkül vizsgáljuk a felújított szakaszt”.

A vezérigazgató azzal zárta a posztját, hogy január 3-án, szombattól a vonatforgalom menetrend szerint újraindul Vác és Diósjenő között. Igen ám, csakhogy Hegyi Zsolt bejelentéséhez a kommentelőknek is volt néhány szava. 

Többen azt írták, hogy ez ugyan remek hír, de máshol is haladhatnának a felújítással, mert például Városlődnél egy éve nincs személyszállítás, az egyik kommentelő pedig azt is megkérdezte, hogy ha ott is kisiklott volna a vonat, akkor hamarabb lenne kész? Más azt írta, „ha már ennyire belejöttek igazán feltámaszthatnák a romhányi vonalat is, emberi menetidővel nagyon hasznos lenne”, de olyan is akadt, aki csak annyit kérdezett, mi a helyzet a többi mellékvonallal és fővonallal. 

Az egyik kommentelő azt fűzte hozzá: „Ha már ezt így eldöntötte akkor kérdezném hogy mi a helyzet a 106-os vasútvonallal? Tudják a Debrecen-Nagykereki vasútvonallal amit a CATL miatt kellett leállítani. Miért volt olyan sürgős azt a közel 2 km-nyi sínt felszedni amikor a terjeszkedésnek még a jelei sem láthatók? Egyáltalán biztos hogy lesz új nyomvonal?”

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő október végén számolt be arról, hogy lassan egy éve nem járnak a vonatok egy Ajka és Veszprém közötti szakaszon. Városlőd határában nagyjából 150 méternyi sínpárt kellene lefektetni, hogy újrainduljon a közlekedés, a helyszínen azonban nyoma sincs annak, hogy zajlanának a munkálatok, legalábbis októberben így volt. 

A szakaszt néhány évvel ezelőtt újították fel, 2019-ben adták át. A MÁV azonban fokozatosan csökkentette a vonatok haladási sebességét, majd tavaly év végén le is állt a közlekedés, azóta van szükség pótlóbuszokra.

Az felújított pálya azonban rávilágít a Budapest-Belgrád vasútvonal elképesztő összegére is: a 160 kilométeres útvonalat több mint 850 milliárd forintból építi meg a MÁV – Mészáros Lőrinc cégével. Még ha el is fogadjuk, hogy a vonalon 160 kilométeres sebességgel közlekedő vonatok pályája drágább, azért szembeötlő, hogy a Vác-Szokolya szakaszon most 12-szer olcsóbb volt egy vasúti kilométer új vágány lerakása.

Csatlakozzon hozzánk közösségi oldalainkon is!
Ne maradjon le semmiről...
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Hirdetés